Lingongrova; OUT


Lingongrova har alltid varit mitt favoritbröd men det ska det bli ändring på! Jag har aldrig riktigt kollat vad som finns i brödet Lingongrova och det ångrar jag nu efter att ha kollat i innehållet. Ser nu att brödet innehåller en massa ingridienser, 9 gram sockerarter och jag själv vill ha ett bröd som är så naturligt som möjligt. Från och med nu bojkottar jag Lingongrova och välkomnar Fazer Rågkusar som är osötat, endast innehåller 2 gram sockerarter och innehållet är naturligt och nyttigt.


Varför är rågbröd nyttigt?
- Innehåller kostfibrer som är bra för tarmarna, de drar också ner på kolesterolvärdena.
- Väldigt mättande p.g.a högt fiberinnehåll och för att kolhydraterna i brödet tas upp långsamt.
- Innehåller mycket av vitaminerna B och E, samt mineralerna järn, fosfor, magnesium, mangan och zink.

Kommentarer
Postat av: linda

lingongrova är ser mörkt ut eftersom det är sötat med sirap

2011-05-20 @ 20:16:27
Postat av: Linn

Älskar också lingongrova, men kör numera på Lingongrova Special. Inte testat den? Mycket, mycket godare och innehåller 5 g socker. Visserligen vill man gärna ha lite mindre, men jag tycker det är ok! :-)



Annars käkar jag rågform från Fazer mycket. Mums!

2011-06-08 @ 11:48:27
URL: http://halsogladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0