Spicy chicken

Jag tog mig själv i kragen och tillagade min egna marinad till kycklingen idag. Resultatet blev förvånansvärt bra och jag njöt fullt ut av denna middagen bestående av: Kyckling, min egna marinad, grov bulgur, keso och grönsaker.


Börja med att sätta på ugnen på 200 C, skär sedan kycklingen i tunna strimlor och gör sedan iordning marinaden. Min marinad gjorde jag på kesella, creme freiche lätt, soja, sambal oelek, grön pesto, chili sauce, lite salt och peppar. Doppa sedan kyckling strimlorna i marinaden och lägg dem på en ugnsäker form in smörjd i smör. Låt kyckligen vara inne i 30-40 minuter, så lång tid tog det ungefär för mig att få den genomstekt. Börja sedan koka upp bulguren.

När kyckligen är genomstekt och bulguren är färdig så är maten redo att servera. Enjoy! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0