Salmon with pesto

Denhär laxrätten jag gjorde till middag var väldigt uppskattad bland familjen så tänkte att jag skulle dela med mig av receptet här på bloggen. Allt du behöver är lax, grönsaker, pesto, creme freiche, citronpeppar, salt, peppar och råris.


Börja med att koka råriset, det tar ungefär 40-50 minuter. Sedan sätter du på ugnen på 225 grader och börjar göra iordning laxen. På mina laxfileèr hade jag pesto, salt, peppar och citronpeppar. Lägg dem i en smörjd ugnsform. Nu skär du upp dina grönsaker, man kan ha i princip allting men jag tog broccolli, morötter, squash och paprika. Lägg dem tillsammans med laxen i ugnsformen eller i en egen, beror på hur stor den är. Låt sedan laxen och grönsakerna vara i ugnen i 20-30 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0