Korvstroganoff med grönsaker och sting

I min korvstroganoff (för 3 personer) hade jag i:
Falukorv, 3 msk tomatpurè, 1,5 dl matlagningsgrädde, 0,5 dl mjölk, en vitlöksklyfta, squash, paprika, en burk krossade tomater och två matskedar tacosås hot. Detta gjorde korvstroganoffen nyttigare samt med lite sting i.


Först skär du korven i små bitar, börjar steka den i margarin. Sedan hackar du allt som du ska ha i din korvstroganoff. Låt korven steka lite innan du häller i tomatpurèn.


Nu häller du i allting. I mitt fall blev det matlagningsgrädde, mjölk, krossade tomater, squash, paprika, vitlök och tacosås. Låt det koka i några minuter så att det blir en sås.


Klar att servera! Till hade jag grov bulgur, tomater och gurka. Hur gott och enkelt som helst :D

En fråga till er; Vill ni se mer av mina recept i bloggen?

Kommentarer
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-05-04 @ 09:22:01
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0