Body favour


Skippa alkoholen. Jag tror inte du förstår hur mycket alkohol skadar din kropp därför tänkte jag nu rabbla upp ett par saker som jag hoppas att du läser igenom noga. Om du dricker alkohol hoppas jag du minskar ditt intag eller slutar helt.

- Alkohol kan skapa cancer i flera organ.
- Alkohol kan skapa hjärnskador.
- Alkohol kan bidra med att du får leverinflammation, hepatit, och skrumplever. Skrumplever kan i värsta medföra livshotande blödningar.
- Alkohol kan orsaka magkatarr samt magsår.

- Om du tränar så förhindrar alkoholen musklernas återhämtning och tillverkningen av proteiner.

Vad säger du, hoppar du på mitt tåg och lägger alkoholen åt sidan? Såklart kunde jag inte detta själv utan använde mig av internet, källa ett och källa två.

Kommentarer
Postat av: Anna

Väldigt bra argument du hade där!

Jag ska verkligen dra ner på min nivå! Även om jag dricker sällan och lite så känner jag alltid dagen efter att kroppen känns superkonstig och blir bara trött av det.

Så ja… Jag hoppar på ditt tåg :)

2011-05-22 @ 19:06:23
URL: http://annamathisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0