Viktigt: vardagsmotion

Vardagsmotionen spelar en stor del i ditt och mitt hälsosamma liv. Det du kanske inte tänker på är att en cykeltur eller promenad istället för bilen eller bussen till t.ex. jobbet eller mataffären kan och kommer göra stor skillnad när det kommer till din kondition, kroppsform och kroppsbyggnad. Du får inte vilja se resultat direkt när det kommer till de här delarna för då kommer du ge upp direkt med din träning, det krävs tålamod innan resultaten syns. Man måste ge sin kropp lite tid om man vill göra det hälsosamt istället för att göra det snabbt och ohälsosamt.

Tänkte avsluta inlägget med en fråga till dig. Tar du spårvagnen, bussen eller cykeln till t.ex. din närmsta matbutik istället för att använda dina fantastiska ben som kan ta dig vart du vill och när du vill?


Från och med idag hoppas jag att du försöker använda dina ben så mycket som möjligt, och om du har en cykel stående i garaget som du aldrig använder. Detta är gratis vardagsmotion som du, jag och alla borde utnyttja så ofta vi kan. Är du med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0