Del 2: You ask, I answer

Varför vill du arbeta som modell?

Därför att jag älskar att stå framför kameran helt enkelt. Tycker det är fruktansvärt kul, men ni skulle sett mig för ungefär 2-3 år sedan. Jag gömde mig så fort kameran kom fram, haha. Men alla ändras! Ellerhur? 

Hur kom du med i en agentur?

Jag sökte själv och på så sätt blev jag antagen. Ren lycka på hög nivå! 
 

Hur lång är du och vad väger du?

Sist jag mätte mig var jag 1,73. Min vikt är jag inte så insatt i, men jag kanske ligger på 55-56 kilo. Bryr mig inte om vikten överhuvudtaget, det är ändå bara siffror som inte visar någonting egentligen. 

Dröm framtid/jobb?

Oh, jag har två drömmar. I min största dröm är jag bosatt i New York i USA med en lägenhet mitt i centrum och bor med min pojkvän. Jag jobbar som modell, har plåtningar och modevisningar konstant och får resa jorden runt med mina modelljobb. På fritiden umgås jag med mina vänner, festar, tränar och lever livet helt enkelt. 

I min andra dröm då? Jo, då jobbar jag som dietist och personlig tränare. Driver mitt egna företag, jag har en idè just nu som jag bollar på men väljer att hålla den utanför bloggen, föreläser om hälsa och träning på olika skolor t.ex. och jag bor i en lägenhet i Stockholm mitt i centrum tillsammans med min pojkvän. Jag reser runt i världen, umgås med mina vänner, festar, tränar och samma här, lever livet.

Hur mycket har du tänkt att satsa på modellandet efter studenten? Med tanke på att du verkar vara inne på det här med kost och träning?

Bra fråga! Som sagt så är modellyrket en väldigt tuff bransch och antingen skaffar man sig en karriär eller så blir det ingenting, det är helt enkelt antingen eller. Men jag vill lyckas inom modellyrket och jag ska försöka så gott det går, men om jag inte får åka utomlands nästa sommar så kommer jag inte lyckas. Det vet jag, och då är det dags för mig att skaffa mig en utbildning som jag kan försörja mig på. Det kommer jag få göra även om jag lyckas inom modellyrket för man vet aldrig vad som händer. 

Eftersom jag redan vet jag vad vill utbilda mig till så känner jag mig lugn, jag tar allting som det kommer och om det inte blir något med min modellkarriär så har jag iallafall försökt och kan inte bli sur på mig själv om 30 år för att jag inte gav det en chans.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

dina frågestunder är alltid så roliga och intressanta :D

2011-06-18 @ 12:39:00
URL: http://vonskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0