Lyssna på din kropp

Jag vaknade upp imorse med lite halsont och det är allt som behövdes för att jag skulle avboka mitt Bodypump-pass på förmiddagen. Jag tror att det som många gör är att inte lyssna på sin kropp utan kör fullt ut ändå, vilket oftast slutar med att nästa dag ligger dem i sängen med förkylning, halsont, feber osv. Det gäller att lyssna på sin kropp, även om den bara säger ifrån lite. Gå ut på en promenad istället för att bege dig ut i joggingspåret eller cykla till gymmet.

I framtiden hoppas jag nu att du lyssnar på din kropp. Att träna sjuk är inte hälsosamt, det tär bara på din kropp något så fruktansvärt och du förlänger dina sjukdagar i onödan.


Sätt på din favvo-musik i hörlurarna och bege dig ut på en promenad istället om du känner att din kropp säger ifrån. Det är mitt tips till dig som känner att förkylningen eller halsont kommer krypandes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0