Tacka ja till planering


Planera dina måltider, vad ska du äta? Vilken tid ungefär ska du äta dem? Gör detta helst dagen innan så att du äter var tredje timma samt vet vad du ska äta när du kliver upp på morgonen och inte står som ett frågetecken i köket på morgonen. Detta gör också att du sparar en väldans massa tid om du kikar vad du har i frysen på kvällen, lägger ut det på morgonen och låter det tina så att det bara krävs tillagning när du kommer hem från t.ex. jobbet och inte tänketid, samt kanske en sväng till mataffären.

Alltså...
- Planera dina måltider kvällen innan
- Ta ut maten ur frysen på morgonen och låt den tina under dagen
--> Maten är redo att tillagas så fort du kommer hem från jobbet!
:D

Kommentarer
Postat av: emelie

så gör jag varje dag.

måltiderna tas ungefärligen samma tidpunkt varje dag, lunchen & middagen planeras medans frukosten haffsar jag ihop av den nyttiga sorten. olika varje dag så det inte blir för enformigt.

2011-07-03 @ 17:18:07
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: vonskareng

bra tips!



hahahah, min mat såg ÄNNU äckligare ut postat i ett inlägg än på min egn dator xD

2011-07-03 @ 18:05:00
URL: http://vonskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0