Omelett med spenat

Jag kunde inte hålla mig när jag klev upp imorse och prova den där utsökta omeletten som stod i min nya kokbok. Resultatet blev en misslyckad, men jävligt god omelett.

Det du behöver är: ägg, mjölk, olivolja, salt, rödlök, röd paprika, färska champinjoner, babyspenat, basilika, röd färsk chilipeppar (om du gillar stark mat) avokado och mozzarellaost.

Hacka rödlöken i småbitar och fräs tillsammans med babyspenaten i olivolja. Tänk på att ta mycket spenat då den krymper i stekpannan! Tillsätt chilipepparn, om du vill, och hacka champinjonerna och paprikan. Riv också basilikan. Vispa 2 ägg och mjölk, häll i salt och häll över detta i stekpannan tillsammans med grönsakerna. Strö över mozzarellaosten, jag körde på vanlig ost för vi hade ingen mozzarella hemma. Vänta tills omeletten är klar och servera med avokado skärd i bitar.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Mums! :D

2011-07-04 @ 10:55:28
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh, vad gott det verkar! :) Kram

2011-07-05 @ 14:38:25
URL: http://scenbloggen.com/tesswaltenburg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0