Kvällsmåls fantast

Mina gamla matvanor bestod av konstant småätande vilket gjorde att jag nästan aldrig blev riktigt hungrig. Nu med mina nya matvanor så har jag blivit ett riktigt fan av kvällsmaten. Efter middagen kollar jag på klockan och längtar tills min mage kurrar igen och jag får ställa mig i köket och slänga ihop ett lätt, gott och nyttigt kvällsmål.

Denna torsdag blev det hälften a-fil och hälften naturell yougurt tillsammans med lite cashewnötter, naturell musli, rågfras samt frysta hallon och blåbär.

Det du ska tänka på när vi pratar om kvällsmål är att inte äta dig allt för mätt samt att inte bomba på med kolhudrater. Jag brukar alltid gå och lägga mig en timma efter jag har ätit så min kropp hinner smälta maten, då kommer du garanterat vakna upp med en hungrig mage om du är en frukost-ätare som jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0