Ifrån en läsare,

Fast vadå, det är ju inget fel med ljust bröd, speciellt inte om det är osötat? Och ost som pålägg är inte heller dåligt, det är tvärtom väldigt bra med kalcium! :)
Och jag vet inte vad du menar när du säger att ordspråket att man inte ska äta mackor på kvällen endast gäller ljust bröd med ost... Jag antar att du menar att man går upp i vikt då? Men om man tänker kalorimässigt så innehåller väl dina grova mackor med ägg på ganska mer kalorier än om det skulle vart ljust osötat bröd med ett par ost skivor på. :)
Jag menar absolut inte att "hoppa på dig" med den här kommentaren, såg nu när jag läste igenom den att det lät lite besservissigt... :)

CAROLINE SVARAR: Grejen med vitt bröd är att det är fel mjöl, vitt mjöl ska man försöka undvika så gott det går. Jag skrev absolut inte att ost är ett dålig pålägg men själva kombinationen med vitt bröd och ost är inte den bästa, enligt mig och risken är större att man ökar i vikt.

Visst, man kan tänka endast på kalorier men man får också tänka på vad det är man får i sig genom sin mat. Vad du äter ska vara näringsrikt och om det betyder att det innehåller mer kalorier så tar jag den smällen. Jag äter hellre en näringsrik macka med mer kalorier än ett vitt bröd som innehåller tomma kalorier med några ostbitar på. Det är såklart ditt egna val vad du väljer, men jag hoppas du väljer det mörka brödet framför det ljusa. Det är mycket godare och ack vad mycket nyttigare det är.





Ett rågbröd som jag rekommenderar starkt. Fazer Rågkusar heter det och innehåller bara naturliga ingridienser och inte en massa annat. Detta bröd är mycket godare än vitt bröd på långa vägar, och nyttigare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0