Bättre hy

- Dra ner eller sluta helt med sockret, alkoholen och skräpmaten. Om du dricker eller äter något av dessa så vill kroppen angifta sig och i nästan alla fall får hyn ta den smällen, vilket innebär att vi får finnar m.m.

- Få i dig massvis av frukt och grönsaker! Kommer ni ihåg när jag skrev inlägget om att ju mer färgglad eran mat är, desto nyttigare är den? Om ni använder det måttot när ni lagar eran mat kommer ni se en stor skillnad i eran hy då frukt och grönsaker innehåller mineraler, vitaminer och antioxidanter som ger er frisk hy samt skyddar den.

- Ät zink, om du har brist på det kan det ge dig akne, oren och mjällande hy. Ät fullkornsprodukter, kött, ägg, mjölk och och musslor m.m för att inte få zink-brist.

- Drick vatten och tillför fukt till din hy! Tänk på att du ska få i dig 2 1/2 liter vatten per dag genom din kost och vatten-drickande under dagen.


Sen jag har ändrat min kost totalt har jag äntligen fått den hy jag alltid velat ha. Trodde aldrig att kosten spelade så stor roll när det kommer till ens hy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0