Läs eller låt bli

Jag är inne i en dålig period för tillfället, känner att jag inte alls är nöjd med mitt liv, mig själv. Det finns så många saker som jag vill ändra på i mitt liv och som jag vet är helt omöjliga. Mitt utseende, min personlighet, vart jag bor. Jag är inte lycklig just nu. Jag känner mig så frukansvärt ensam, och nu menar jag inte med att sitta hemma en lördagkväll för det älskar jag, men när det kommer till vänner. Det är klart att jag har vänner men jag har inte några eller någon som jag verkligen är tajt med här i Göteborg. Jag har inte någon som jag träffar varje dag, pratar varje dag med eller kan prata med vad som helst om. Jag har haft, men inte längre.
Min bästa vän bor i Stockholm men eftersom avståndet mellan oss är så fruktansvärt långt så glömmer man bort att prata väldigt ofta. Därför vill jag så gärna flytta tillbaka till min hemstad, för jag känner mig som mest hemma i Stockholm de få gångerna jag är där. Jag älskar att spendera tid hos min bästa vän och det suger att det händer så få gånger per år. 

När det kommer till mitt utseende, nu har jag återigen fått tillbaka lusten att plastikoperera mig. Det är verkligen ruttet men jag har mina perioder då det kommer tillbaka som ett rullande band. Det skulle vara så lätt att bara gå till en läkare så är det problemet borta. Jag försöker verkligen att tänka bort det men varje gång jag kollar mig i spegeln och ser det jag vill ändra på så stärks det bara. Min hy vill inte heller bli bättre vilket inte gör allting bättre, kan det inte vara nog snart? Jag vill inte ha mer röda prickar och finnar i mitt ansikte, är så fruktansvärt trött på det.

Efter att ha kollat på Oprah i fredags så insåg jag också hur mycket jag saknar personen som får mig att kämpa i de mest svåra lägena. Jag tror aldrig jag kommer komma över det. För att sammanfatta detta så är det kaos i mitt liv just nu. Kaos med stora bokstäver och jag kämpar med att allt ska bli som vanligt igen. Fuck life, så är min iställning just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0