Beroende av mat

Jag sitter just nu och kollar på programmet om Sveriges fetaste man och jag tycker det är så hemskt och tragiskt. En man som försöker leva sitt liv men maten har förstört hans liv och nu så är han fast i sitt hus. Tänk vad dålig mat kan förstöra en människas liv, det får mig att inte vilja äta den mat på bilderna. Jag ska verkligen försöka äta ännu mindre fet mat så att jag mår bra och inte får några problem i framtiden!

Men en sak som jag beundrar hos honom är att han verkligen försöker göra något åt sitt liv och försöker äta rätt men det går inte bra när han väl får klara sig själv och inte får någon hjälp hos sjukvården. Galet dåligt av sjukvården att skicka hem en väldigt överviktig man efter så kort tid. Han säger att det är som att släppa ut en knarkare på gatan och det är det ju? De är beroende av droger och han är beroende av mat.

När jag tittar nu så ligger han och tränar i sängen och hur många personer gör det som är väldigt överviktiga? Beundransvärt! Jag hoppas verkligen att han får ordning på sitt liv och kan göra saker som vi andra människor kan göra, något som vi tar för givet. Håller ni med mig? :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken är din favoritmat? :)

2010-09-26 @ 21:25:48
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Suzze

Oerhört bra skrivet.

Fan, man vill inte ät när man hör sådant

men redan nästa dag kanske man äter sånt iallafall.

- Hopplöst!

PS: Min favorit man är lasagne, din?

2010-09-27 @ 07:08:41
URL: http://galenkanin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0