Börja träna. Steg ett; Börja promenera!



Jag tänkte börja med en ny sak i bloggen då jag motiverar er att äta bra och börja träna om ni inte redan gör det. Det kommer komma upp olika steg om hur ni kan få er själva att börja träna en gång i månaden, samma gäller för hur ni kan börja äta rätt. Imorgon kommer steg 1 för hur ni kan börja äta bra!

Så vi börjar med steg 1;

Det första jag kan rekommendera till er som vill börja träna men verkligen inte har motivationen till det är att börja promenera. Ta dig själv i kragen och gå ut i 20 minuter 3-4 gånger i veckan, tänk bort alla de bortförklaringarna som antagligen kommer komma som "det är för kallt ute", "jag orkar inte" eller "jag gör det sen." Om det är kallt, ta på dig kläder. Även om du tror att du inte orkar så gör du det ändå. Och du kommer inte göra det sedan, du kommer sjuta upp det hela tiden.

Så, om du är sugen på att börja träna. Gå ut en promenad imorgon efter skolan eller innan skolan! Jag tror faktiskt du kommer gilla det :)

Kommentarer
Postat av: Alicia Niklasson

Bra där Caroline! Det kan jag verkligen behöva haha! :)

2010-12-03 @ 16:40:32
URL: http://aliciastyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0