Förnekande av hunger

Jag åt mindre än vanligt idag till middag och det var två timmar sedan jag åt och min mage kurrar redan. Ibland är det ganska jobbigt att ha bra ämnesomsättning eftersom man i praktiken går runt hungrig nästan hela tiden.

Läste på en hemsida om anorexia om de vanligaste tecknen för att man är påväg att få anorexia. Det finns ju massor av olika typer av anorexia men en varningssignal för att få Anorexia Nerv, som är dramatisk viktminskning som inte har att göra med stress eller andra sjukdomar, är:
- Förnekande av hunger.

Nu är det ju tur som sjutton att jag aldrig förnekar när jag är hungrig, skulle aldrig falla mig in att gå runt hungrig när jag vet att jag har tillgång till mat. Aldrig någonsin.

Jag tycker att anorexia är så jäkla intressant så ska starta upp en ny kategori som jag döper till Anorexia, yesss!

Det är hjärtslitande att kolla på denna bilden, det är så ofattbart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0