Day 4 – Your definition of love

Det finns en massa olika sorters kärlek, till exempel kärlek till djur och människor. Hur jag tolkar kärleken till en människa är att det pirrar i magen när man träffar personen, man känner hur man får fjärilar i magen och nervositeten kickar igång. Man känner sig väldigt bekväm med personen och det är som om det som händer runt omkring inte existerar. Det är bara det som händer i nuet som spelar någon roll.

Som sagt så har jag aldrig varit kär men det är iallafall såhär jag tolkar kärlek bland människor. Jag ser det som något vackert och helt otroligt men samtidigt kan det skada en människa föralltid, det kan vara väldigt smärtsamt. Man kan känna sig värdelös utan denhär personen om han/hon inte känner likadant eller om det tar slut.

Jag tror att väldigt många bara ser det vackra med kärlek, inte det smärtsamma som kan inträffa. Jag själv tänker nästan alltid bara på det vackra men det är alltid något som plingar till efter ett tag och säger att det kan vara smärtsamt också. Men jag tror absolut på kärlek vid första ögonkastet! Gör ni?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0