Snabbmat, tips!

"Dagen efter" mat, du orkar inte laga mat, det finns ingen mat i frysen. Det är klart att man väljer att beställa mat istället för att trassla ut till köket och laga maten om det verkligen inte finns någon energi alls och man vet att det kommer bli t.ex. stekt korv med pommes frites. Något av det onyttigaste du kan äta med all det mättat fett som denna rätt innebär, i det här läget kan du få mycket nyttigare mat om du beställer istället.

TIPS: Så fort du läser ordet friterat, då är det inte den rätten eller rätterna du ska ta. Leta efter ordet grönsaker, försök alltid välja den rätt med mycket grönsaker i. Det här med såserna då, t.ex. gräddsås, jordnötsås och ostsås ska du helst undvika då det blir en kaloribomb och mycket fett. Nudlar, nejnejnej.


Jag tog för givet att ni redan vet att ni ska undvika ställen som dessa så ofta som möjligt, det är klart att man någon gång ibland äter på sådana här ställen men inte för ofta. Hade jag rätt?

Kommentarer
Postat av: emelie

jag äter SÄLLAN på donken eller pizzerior. gör jag det beställer jag a l l t i d sallad eller två påsar morötter.

men NÅGONGÅNG i halvåret kan det slinka ner en cheese eller pizzaslice.

2011-07-06 @ 12:36:02
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: jen

Jag äter aldrig på nån av de ovan-nämnda ställerna! Inte bara för att jag är noga och bryr mej om vad jag stoppar i mej och för att jag ska må bra av det jag äter - men också för att jag tycker att det rentutav smakar förjävligt!!

Tycker att alla deras burgare är slafsiga halvblöta "saker" som knappt smakar nåt och med bröd som man äter upp i två tuggor, hamburgare tunna som löv med processat och ihoptryckt kött och lite potatismjöl och annat jag helst inte vill ha i mej.. :P Och pommes är ju friterat i MYCKET olja...

2011-07-08 @ 07:27:40
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jen

...däremot är jag ingen "sallads-tjej" och gillar inte ens sallad, gurka och jag är allergisk mot tomater :P Och så blir jag inte mätt på en sallad heller och de färdig-köpta salladerna innehåller inte heller så mkt av proteindelen...

Är allergisk mot nästan all frukt också tyvärr. Shakes, (bra)proteinbars och keso räddar mej*

2011-07-08 @ 07:31:26
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0