Dagens recept



Igår så gjorde jag kyckling med rotfrukter och grönsaker i ugnen och jag det var verkligen hur gott som helst. En maträtt som jag bara måste göra om. Tänkte göra gårdagens recept till Dagens recept här i bloggen.

Jag la morötter, paprika, augergine, squash, champinjoner, blomkål och kolråt på en plåt och la in dem i ugnen med lite skivad potatis i också. Lät dem ligga inne i ungefär tjugo minuter innan jag tog ut dem igen och hällde lite matolja över plus salt. Kycklingen började jag steka samtidigt som jag la in rotfrukterna och potatisen i ugnen.

Efter en halvtimma så la jag in kycklingen i ugnen också tillsammans med allt annat. Efter tio minuter så tog jag ut allting och saltade lite till och sedan så var det klar`t! Mumsigt som attan att sitta och knapra på framför en film! :)

Är dethär något ni skulle kunna tänka er att göra?

Kommentarer
Postat av: ELIN LING

gilla:)

2010-09-26 @ 14:22:47
URL: http://stylel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0