Del 1: You ask, I answer

Vad är din absoluta favorit- frukost, lunch och middag?

Oh, det här kommer bli svårt att svara på, haha. Men min favorit frukost är omelett med keso, tomater, avokado och fetaost. Lunchen är liite svårare... Det måste nog bli kycklingsallad med grov bulgur och en massaaaa grönsaker, kycklingen är antagligen kryddad med curry om den ska vara top notch. Favorit middag, hmm.. Oxfilè med potatisgratäng, någon god sås och en sallad.

Hur kom du på att du ville jobba som dietist?

Om jag ska vara ärlig så kom det bara en dag då jag stod och lagade mat. Jag själv insåg att något utav det bästa jag vet är att laga och äta nyttig mat och vilket jobb passar inte bättre då än dietist? Personlig tränare vill jag även utbilda mig till efter jag har utbildat mig till dietist!

Vad fick dig att bli så intresserad av att leva hälsosamt?

Det var när jag insåg hur mycket jag hade misshandlat min kropp under många år med en massa skräpmat, godis, läsk, kakor, chips och glass nästan varje dag. Okejdå, godis åt jag varje dag. Jag märkte att jag inte alls mådde så bra som jag kunde må. På grund av de här anledningarna blev jag intresserad av att leva hälsosamt.


Vad väljer du? Nyttigt eller onyttigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0