Skrota vågen!

Jag är så trött på att man alltid ska väga sig, det är vågen och siffrorna som har betydelse. Siffrorna visar absolut ingenting av din kropp, hur mycket muskelmassa eller fett du har. Det kan vara så att du har gått ner i muskelmassa och du ser på vågen att du har gått ner några kilo. Är detta positivt? Svar nej. Det kan vara så att du har gått ner några kilon men det syns inte på din kropp och det är helt normalt! Vad kan detta åstadkomma? Det kan bli så att det går för långt och du vill gå ner i vikt mer och mer för att du inte ser någon skillnad.

Det kan vara så att du har skaffat dig mer muskler vilket är fruktansvärt positivt och vet ni hur detta kommer visa sig på vågen? Antingen så är det samma siffra eller så har du gått upp i vikt. Muskler väger nämligen mer än fett. Och nu med denna tanken att man alltid ska gå ner när man väljer att bli mer hälsosam och skaffa sig en snyggare kropp, då kommer du inte gilla det. Du kommer bli besatt av dessa siffror och inte förstå varför du inte har gått ner i vikt.

När du istället kan mäta dig, när du istället kan kolla på dig själv i spegeln och se att du har fått en tightare kropp och mer muskler och när du istället kan bli stolt över dig själv. Bli stolt över vilken tjänst du har gjort din kropp som är mer fit och hälsosam än någonsin.

Strunta i vågen för den visar ändå ingenting. Den visar siffror, och vad visar siffror när det kommer till din hälsa? Ingenting! Lägg istället fram måttbandet och börja mät dig, kolla dig själv i spegeln och se förvandligen med egna ögon, låt inte vågen göra det åt dig. 

Välkomna nu istället måttband, spegeln och dina egna ögon.



Jag är stolt över min kropp. Jag har höfter, bröst och jag har rumpa! Har aldrig låtit vågen styra över min kropp och kommer inte göra det heller.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bäst!! :)

2011-06-19 @ 16:03:52
Postat av: vonskareng

sedan finns det nog de som inte kan se.. skillnad i spegeln heller, att vissa bara ser en stor elefant, om du förstår hur jag menar =/ bra skrivet!

2011-06-19 @ 17:15:44
URL: http://vonskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0