Har vi en deal?

Det är en sak jag vill att ni ska lova mig. En sak som de flesta gör som är en otroligt stor och negativ påfrestning på era ryggar, nämligen att böja er ner såhär när ni ska lyfta upp något.


Även när det gäller något som att lyfta en sko, vattenflaska eller bänk så kan denna handling ge konsekvenser som ryggskott, diskbråck och ryggsvaghet.


Det ska istället se ut såhär. Böj på benen och håll ryggen rak. Genom att alltid göra detta så förebygger du ryggproblem, varför det är så viktigt är för att det är din rygg som håller upp hela din kropp.

Jag hoppas att alla ni som läser min blogg gör som man ska göra, om inte, BÖRJA redan idag! Deal?

Kommentarer
Postat av: Tävling pågår - Vinn Iphone 4!

Söt blogg!

2011-06-15 @ 16:09:04
URL: http://madeleinematilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Deal!! :) <3

2011-06-15 @ 18:40:34
Postat av: Anonym

Allt bra idag snygging? =)

2011-06-15 @ 19:03:21
URL: http://alinah.se
Postat av: Lovisa

Hej! Du har i ett tidigare inlägg skrivit om hur man på en smart sätt kan handla lösviktgodis utan att det blir för mycket. Har ett vagt minne av att man skulle ta några av de man tyckte mest om osv...men kommer inte ihåg. Och när jag sitter och kollar igenom dina gamla inlägg hittar jag det inte. Skulle du vilja vara snäll att länka det inlägget eller skriva om det igen? Skulle vara jätte snällt! Kram

2011-06-15 @ 21:47:03
URL: http://tjofisablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0