29e juni 2011

Jag vaknade idag och humöret var på topp, för tillfället så älskar jag svensk sommar. Gick ut på altanen och det kändes som om jag var utomlands igen, det enda som fattades var frukostbuffèn och stranden några sekunder bort.

Nedan har jag rabblat upp några punkter som för ännu mer utomlands-känsla hemma hos dig.


- Gör din egna frukostbuffè. Gör äggröra, pannkakor (fullkorn) och skär upp grönsaker, det du förknippar med en frukostbuffè som du skulle fått utomlands och lägg upp din frukost på små fat på köksbordet. Passa på att bjud din familj på en riktig överraskning när de kommer ner ifrån sovrummet med en utomlands-frukost?
- Skiva upp exotiska frukter såsom ananas, melon, papaya och passionsfrukt till frukost på ett fat och ät dem med filen, mixa ihop dem till en smoothie eller ät dem som de är.
- Ät din frukost utomhus i solen.
- Spela musik som får fram känslan att ligga på en strand med havet rakt framför än.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

tack för tipsen! =D

2011-06-29 @ 10:42:48
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: anna

har du något bra recept på fullkornpankakor? mina blir alltid så torra och jag vet inte vad jag gör för fel :/

2011-06-29 @ 22:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0