Återigen, lyssna upp!

Med en pappa som har fått ryggskott och förbaskat ont i ryggen efter att ha lyft fel vill jag återigen upplysa er om hur viktigt det är att lyfta rätt, speciellt när det kommer till tunga saker. Jag vill inte få en kommentar en dag att eran rygg har pajat nu när ni är unga för då kommer ni få mycket problem med ryggen när ni blir äldre. Kom ihåg att ryggen är den kroppsdel som håller uppe hela din kropp, bestämmer din hållning, ryggen är kärnan helt enkelt. 

Därför, böj på benen, håll ryggen rak och placera fötterna brett!


Om ni trodde att jag kan tjata för mycket om det här så har ni fel. Jag kommer att tjata ända tills jag känner att det sitter för det är något så otroligt viktigt som många, många slarvar med och inte tänker på.

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Bra inlägg där! Jag är alldeles för dålig på att lyfta rätt, vet hur man gör men använder det för sällan i praktiken :)

2011-07-09 @ 17:33:05
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Tuva

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-12 @ 14:10:19
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0