A different kind of pizza



2 portioner
4 ägg
1 dl mjölk
2 kokta potatisar
+ valfri mängd av grönsaker, ost, salt och peppar!

Såhär gör du din frittata

- Sätt ugnen på 175 grader.
- Vispa ägg och mjölk till en jämn smet.
- Skär potatisen i bitar, blanda sedan i potatisbitarna och grönsakerna och osten i smeten.
- Häll din smet i en springform, om ni inte vet vad det är så får ni bilder på det här.
- Baka din smet i ugnen tills den har fått fin färg, 20-30 mintuter.

För mig tog det undefär en halvtimma innan jag var nöjd med färgen och jag höjde även värmen i ugnen den sista kvarten för att jag vill ha den lite bränd. Om ni vill göra den ännu mer mataktig är det bara att stoppa i t.ex. kyckling (tänk på att steka den innan så den blir ordentligt genomstekt) och blanda i kycklingen i smeten.

Jag måste bara säga: Dethär var som en pizza fast mycket nyttigare! How great?!

Kommentarer
Postat av: Little Miss Trouble

Vad gött! Det ska jag prova=) lite nyttigare...

Postat av: Sara

Vad är det vita vid tomaterna? Mozarella? :P

2011-01-25 @ 16:03:09
URL: http://februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0