CARPE DIEM

En av favoritkanalen är på slagen och vad som visas just nu på teven är De obotbara. Jag försöker sätta mig in i deras situation när man får ett besked ifrån läkaren att man har en sjukdom som inte går att botas och att den kommer betyda slutet för än.

Det kanske är en hemsk tanka men tänk om man får ett besked av läkaren någon gång i livet som säger att man kommer gå bort inom en viss tid? Det gör så att jag verkligen vill leva livet, De obotbara gör så att jag verkligen vill leva livet. Som Leonardo Da Vinci sa, Carpe Diem.


Kommentarer
Postat av: emilia

åh vad svårt att föreställa sig, tror inte att dte går. Som du säger, ta vara på dagen!

2011-02-09 @ 09:53:37
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så du vet va det inte leonardo di caprio som sa det :) det va Horatius

2011-02-09 @ 15:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0