What about meatballs?


Undrar du också vad som gömmer sig inom Icas frysta köttbullar? Let`s find out!


Som du ser så innehåller frysta köttbullar så mycket mer än bara nötkött, de är samtidigt redan friterade i palmolja, tänk er då att man oftast steker köttbullarna en gång till i smör. För att göra det värre är inte palmolja bra fett eftersom mer än 50% är mättade fettsyror som kan leda till högt kolesterol och ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar.

Jag försöker att undvika frysta köttbullar så gott som det går och göra egna när jag har tid, kommer du göra samma sak som jag?

Kommentarer
Postat av: vonskareng

jag är vegetarian så jaa, absolut! =D du borde testa lite vegetariska alternativ, kan bli nog så gott och nyttigt det med! =D

2011-05-25 @ 19:10:33
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Stephaniemat

Oj herregud, inte visste jag att de var friterade :s låter ju sjukt! ja jag ska göra så mycket jag kan för att avstå färdiga köttbullar, verkligen!!! nästan så jag hade velat upplysa mina bloggläsare om detta också, är det okej om jag lånar? kan länka!

2011-06-21 @ 11:15:37
URL: http://stephaniesmat.blogg.se/
Postat av: jen

Jag undviker att äta så mkt tillsatser och skit som möjligt och halvfabrikat och sånt. Men har iaf hittat de bästa och godaste färdiglagade köttbullarna med mkt kött och ytterst lite tillsatser (mindre än alla andra ajg hittat iaf) och det är LIDL´s Enebackens Köttbullar!

2011-07-04 @ 10:08:04
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0