Aldrig

Igår när jag kollade på Uppdrag: Missbruk så handlade det om en tjej som hade anorexia. Det var så hemskt, jag satt med en häpen mun när jag såg att hon inte hade något fett överhuvudtaget på kroppen utan hon var bara skelett och ben. Jag satt nästan i chocktillstånd och trodde att hennes ben bara skulle brytas på mitten så fort hon tog i någonting. Hon tränade konstant för att hon ville bränna mer kalorier. I början när hon fick anorexia så åt hon ett halvt äpple om dagen och 75 stycken laxeringstabletter. Hennes kropp hade börjat äta av sig själv för att hon inte hade något fett på kroppen.

När jag blev modell så fick jag en massa kommentarer om att jag inte får sluta äta och gå ner i vikt, men varför skulle jag göra det mot mig själv? Jag kommer aldrig avstå ifrån en måltid, jag kommer aldrig någonsing stoppa i mig tabletter för att spy upp maten, jag kommer aldrig sluta att älska mat och jag är stenhård med att äta minst 5 gånger per dag. Jag har givit mig själv ett löfte och det är att ta hand om mig själv, träna och äta nyttigt med lite undantag då och då. Jag tänker inte låta mig själv försvinna bit för bit.


Kommentarer
Postat av: ♫♪ Sandra T

bra skrivet!

2011-03-04 @ 13:27:31
URL: http://sandramusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0