Gör de bra valen

Du kan göra så många val i livet. Så många val som din kropp kommer tacka dig för i framtiden. Du kan gå ut varje helg och komma hem med en bakfylla som väntar, eller så kan du gå ut varje helg och minska ditt intag med alkoholen eller skippa den helt. Du kan välja att slappa i soffan varje dag framför teven, eller så kan du gå ut på en promenad med en vän eller ensam eller så kan du gå ut och ta en joggingtur. Du kan välja salladen, eller så går du till Mc Donald`s eller Burger King och få i dig en massa farliga mättade fetter som kan ge dig problem med hjärtat m.m. Du kan välja att röka eller snusa, eller så är du stark och tackar nej.


Själv väljer jag bort alkoholen, har aldrig rökt eller snusat i hela mitt liv och kommer aldrig testa heller, festar inte som en galning, jag tar tiden som den kommer. Vet att jag har hela mitt liv framför mig som kommer vara fullbokad av festande. Jag tar hand om min kropp, umgås med mina vänner och ger mig själv väldigt mycket ensamtid då jag sitter hemma och lyssnar på min hjälte för att jag behöver det.

Vilka val gör ni? Nu säger jag inte att det aldrig blir undantag, att man aldrig kommer att välja donken framför salladen, det är klart man kommer! Men det jag försöker säga är att försök välja det bästa så ofta du kan. Ingen är perfekt. Berätta nu, jag är ytterst nyfiken! :D

Update: En läsare bad mig att länka till inlägget där jag skrev om min godisregel, klicka här för att komma till inlägget!


Kommentarer
Postat av: vonskareng

jag väljer bort kött, ost och allt med löpe i. jag unnar mig goda saker på helgerna. och jag struntar i alkohol och sådant, precis som du! och träningen prioriteras, med långa hundpromenader utöver den. du behöver michaels musik, jag behöver tokio hotels. och en visionboard är ngt som jag tror är bra att ha! =D

2011-06-15 @ 21:05:00
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sen jag kom igång med träningen igen äter jag automatiskt nyttigare. Försöker unvika pasta, potatis osv men klart det slinker ner ibland det också. Har konstigt nog minskat godissuget mer nu då jag tränar

2011-06-15 @ 22:01:54
URL: http://tjofisablogg.blogg.se/
Postat av: stephanie isabell

absolut! :D

2011-06-15 @ 22:25:48
URL: http://stephaniebell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också gjort vissa val som jag följer :) och med dessa gör jag inga undantag. Jag äter inget godis och inte heller mc donalds eller liknande. Jag skulle aldrig röka/snusa och jag dricker heller inte alkohol, förutom vid speciella tillfällen (såsom födelsedag eller liknande) och jag dricker endast vatten (mjölk till flingorna) kram

2011-06-16 @ 05:51:47
Postat av: En blogg om Kevin

Jag är precis som dig, avstår från alla laster. Alkohol, kaffe, cigg och snus. Och planerar inte att använda mig av någonting i framtiden heller :)



Man mår bättre och får inte några jobbiga "måste ha" begär :)



Kram!

2011-06-16 @ 09:42:03
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/
Postat av: Becka

Det är väldigt bra att vara nyttig och kroppen mår bra utav det med men de "bra valen" måste inte alltid vara nyttiga. Ibland mår man bra av att få unna sig något! :D

2011-06-16 @ 14:37:22
Postat av: julia

fan vilken grym inställning du har bruden! ska fortsätta att läsa din blogg, så att jag hittar motivation:) tack!

2011-06-16 @ 14:44:03
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: Anna

Röker eller snusar gör jag inte och försöker hålla mig borta från alla vidriga transfetter men har alltid småätit väldigt mycket så det är väl min "last" haha ^^ Alkohol är inte så spännande längre, blir bara trött och illamående av det..

Efter att ha läst din blogg ett tag så blev jag väldigt inspirerad till att träna och, framför allt, äta nyttiga måltider! Vad frukosten blir imorgon går jag och tänker på kvällen innan liksom ;)

2011-06-16 @ 23:24:40
URL: http://annamathisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0