Drick rätt!

Hej på er!

Jag begav mig ut på en joggingtur trött som ett as efter att jag kom hem från castingen. Vet inte riktigt hur det gick, men jag tror det gick hyffsat iallafall! Anyway, det var riktigt tungt att springa idag för jag var både trött och hungrig. MEN, jag klara`t! Just nu är jag pigg som är ärta efter att ha utsläppt endorfiner, vilket man alltid gör när man tränar, och står just nu och lagar mat! Recept kommer upp senare i bloggen, mhm! :D


Vatten är det godaste som finns efter träning! Håller ni med?

Dessutom är det ytterst viktigt att dricka mycket efter träning så du inte får vätskebrist och försämrar proteinupptagningen. Men hur mycket ska man egentligen dricka? Om du har förlorat en liter vatten under träning ska du dricka så mycket efter, plus en halv liter till. Alltså den vätskan du har förlorat, plus 50% av den förlorade mängden.

Kommentarer
Postat av: Jessika

Problemet är bara att kroppen endast kan ta upp 2½ dl i halvtimmen, resten av det du häller i dig rinner alltså ut, utan att ha fyllt någon funktion, såvida du inte väntar en halvtimme emellan varje 2½dl :)

2011-06-07 @ 22:17:14
URL: http://festina-lente.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0