Mat- & träningsdagbok

Jag har bestämt mig för att börja skriva tränings- och matdagbok igen. Började med det men jag tröttande så jag slutade, smart! För en stund sedan så skrev jag ner lite "regler", eller regler och regler, några punkter jag ska följa. Här kommer det iallafall!

- Jag får äta bröd varannan dag, högst en gång per dag. Egentligen så vill jag sluta helt med att äta bröd, anledningen till det är för att det är onyttigt. Men eftersom jag har ätit väldigt mycket bröd i hela mitt liv så är det omöjligt att bara sluta direkt, jag ska trappa ner på det istället.

- Inget godis, chips, kakor, läsk, glass, you name it! fram tills min födelsedag då jag får unna mig. Sedan så blir det bara att börja om igen.

- Äta minst 6 gånger om dagen. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Kommer lägga upp i bloggen om det är någon maträtt som jag tyckte extra mycket om!

- Träna 4-5 gånger i veckan som jag gör nu, ska försöka hinna med 5 gånger i veckan så mycket som det går!

- Nötter och tuggummi får jag äta som snacks.

Oroa er inte, jag kommer uppdatera varje dag hur det går. Men jag har en känsla av att äta så lite bröd kommer bli väldigt tufft. En grov macka med ost och tomat är något av det godaste jag vet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0