Svar på frågestunden, del 2

Om du fick ta med TRE saker till en öde ö, vad skulle det vara?

Svar: Hmm.. Tuff one! Jag tror det skulle blivit min ipod, jag fungerar inte utan musik, en vän och en kniv :)


Vad är det bästa / värsta med att vara modell?


Svar: Det bästa är att man får stå framför kameran och ha hur kul som helst, förhoppningsvis så får jag resa mycket som modell också i framtiden vilket alla framgångsrika modeller får göra. Också att man får se bilderna ifrån plåtningarna är helt underbart.

 

Eftersom jag inte varit modell länge och inte fått så mycket erfarenhet av det så kan jag inte ta så mycket ifrån mina egna erfarenheter men att man måste vara väldigt smal är löjligt tycker jag. Själv blev jag tillsagd att jag kanske behövde gå ner i vikt (tack gode gud för att jag inte behövde det) och jag är väldigt smal, det är skrämmande. Man har ett sådant krav på sig att vara i toppform hela tiden och de stora modellerna förväntas ju inte äta någon skräpmat, godis, träna stenhårt och så vidare. Pressen är enorm, det måste jag säga är det värsta.


Vad är din favoritbakningsrätt? Något som är nyttigt men ändå otroligt gott? Har du någon favorit?


Svar: Jag är inte en "bakmänniska", har aldrig varit ett stort fan av efterrätter. Den enda efterrätten som jag gillar starkt är fruktsallad, kan inte kalla det en favoritbakningsrätt men det är det enda jag kommer på som är i närheten av den kategorin :)


Hur tränar du? Första pass sedan egen träning? Löpband? Stryka? Hur brukar du köra? Hur mycket tid spenderar du på gymmet?


Svar: Nuförtiden så går jag nästan bara på pass. Men precis i början när jag hade köpt gymkort tränade jag nästan bara i gymmet. Då var det löpbandet och styrka som gällde.

 

Passen jag brukar gå på är Bodycombat, spinning, Indoor Walking, C-core och Bodypump. Dehär passen innebär både kondition och styrka så just nuförtiden så blir det både kondition och styrka, men mest kondition och även om jag hatar det så måste det göras.

 

Jag spenderar väldigt mycket tid på gymmet. De dagarna som jag tränar så blir det minst 2 timmar på gymmet, eftersom jag duschar efter oftast.


Hur mycket brukar du träna per vecka ? =)


Svar: Jag brukar träna 4-5 gånger i veckan, det blir oftast 5 om inte något annat kommer ivägen. Som till exempel prov.


Vart får du din kläd inspiration ifrån?


Svar: Om jag ska vara ärlig så får jag inte min klädinspiration från något särskilt, jag köper det jag tycker är snyggt och stilrent.


Har du någon favorit modell och varför?


Svar: Ooohja det har jag! Candice Swanepoel heter hon och jag blev bländad av hennes skönhet när jag såg på Victoria Secrets Fashion Show 2010. Hela hon verkar så äkta och hon verkar inte vara en sådan modell som svälter sig själv för att vara i toppform. Bra förebild! :D


Kommentarer
Postat av: EMILIA

Tittade lite på dinportfolio som du har länkat till i din blogg. Tycker omden bilden när du har den vita slöjan/ tyget vid ditt ansikte!

2011-01-30 @ 15:06:57
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Nathalie

roligt att läsa svaren snygging:D

svara gärna på dagens fråga, hur ofta sminkar du dig?

2011-01-30 @ 15:39:04
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: sofiie - bloggare i värmland

Härligt, jag mår bara bra ^^

2011-01-30 @ 16:27:43
URL: http://sophielarssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0