Scared of the unreal


Jag skulle så gärna vilja veta vad som händer i hjärnan när man utvecklar anorexia. Hur kommer det sig att man svälter sig själv? Hur kommer det sig att man ser sig tjock i spegeln när man är smal? Vart kommer hatet och rädslan för mat ifrån? Kan man göra något som gör att chanserna är mindre att man utvecklar anorexia?

Miljontals frågor som svävar runt i mig själv som jag skulle vilja ha svar på. Jag hade höga förhoppningar på psykologi-lektionerna i skolan för jag trodde att det var just detta vi skulle läsa om, men jag hade fel.

Tänk er själva att gå från frisk och älska mat till att vilja rasa i vikt och mår illa bara ni tänker på mat? Jag tycker det är läskigt att man kan utveckla ett beteende som gör att man slutar äta, rasar i vikt och ser sig själv som tjock.
Jag är rädd, yo es miedo, som man säger på spanska. Är ni det med eller är jag ensam?

Kommentarer
Postat av: ♫♪ Sandra T

jaa :D

2011-01-26 @ 14:53:03
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: jessica

hemskt att det kan bli sådär. :/

2011-01-29 @ 18:07:26
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0