Hur jag gick till väga för att bli modell

En läsare bad mig skriva ett inlägg hur jag gick till väga för att bli modell hos Avenue Modeller, här kommer det!

Jag tror jag har skickat in bilder till nästan alla modellagenturer som man känner till i Stockholm och Göteborg, jag blev kallad till ett personligt möte med Mikas men längre än så gick det inte. Och det var steget som jag tog att skicka in bilder till Avenue Modeller som förändrade mitt liv och uppfyllde min dröm.

Här nere kommer bilderna jag skickade in och vad man ska skicka in för bilder till en agentur. Tyvärr hittade jag inte min kroppsbild men en sådan ska man också skicka in.


Bara några minuter efter att jag skickade in mina bilder så fick jag ett svar och i det stod det att de ville träffa mig personligt. Jag tog mitt pick och pack och åkte till dem på den bestämda tiden. Klantiga jag hade inte på mig klackskor som jag skulle haft första mötet, så glöm ej det!!

De tog några "vanliga" bilder på mig och sa att de skulle höra av sig så fort alla hade kollat igenom bilderna och det var också då jag skulle få beskedet om jag skulle få komma tillbaka eller inte.
Jag tror det tog en vecka innan jag såg på mobilen att de var dem som ringde och de enda orden jag kommer ihåg ifrån telefonsamtalet var "vi alla är väldigt intresserade av dig, vi skulle vilja att du kommer tillbaka hit och så tar vi några fler foton och efter det så kommer du få besked om du blir antagen eller inte."

Överlyckliga jag gick tillbaka till dem, tog fler foton och sedan fick jag prata lite med en av dem. Som ett bakslag så fick jag höra att jag kanske behövde gå ner i vikt om jag skulle blivit antagen om jag inte hade det måttet kunderna kräver. Det första jag gjorde när jag kom hem var att mäta mitt mått där rumpan står ut mest och tack gode gud att jag hade det måttet som kunderna krävde!

Fylld av glädje ringde jag tillbaka och sa att jag hade måttet som behövdes och de la upp bilderna som de tagit på mig på hemsidan, jag hade nu fått en egen portfolio och jag var äntligen modell.

Hoppas du är nöjd med inlägget och tar nu steget och skickar in bilder! :D

Kommentarer
Postat av: ITZI

Kul berättelse! Vilken agentur är du anlitad hos?

2011-01-13 @ 21:28:04
URL: http://itzi.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så jättemycket! :D

Hehe jag blev lite skrämd när du sa att du kanske behövde gå ner i vikt..

Åh, jag ska samla mod och skicka in! Tack igen! :D

2011-01-13 @ 21:51:23
URL: http://annamathisen.blogg.se/
Postat av: natalia

Åh vad kul!! Stort lycka till i framtiden :)

2011-01-15 @ 11:02:11
URL: http://nataliacatchtheday.devote.se
Postat av: Malin

Najs att läsa om hur du blev modell! När jag var i 16 (nu är jag 19) års åldern så funderade jag starkt på att bli modell. Men jag kom sedan över "modelltankarna", vilket jag ändå är glad över, eftersom jag inte tror att jag personligen skulle ha trivts som modell. :P

2011-01-15 @ 11:59:06
URL: http://nilamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0