Läs om ni vill eller låt bli

Jag tror jag är inne i en fas då jag hittar en massa fel på mig själv. Jag har aldrig varit så självkritisk som jag är just nu i detta ögonblicket. Min hy är en katastrof, den har aldrig varit såhär dålig som den är nu. Jag förstår verkligen inte, jag rengör den och äter nyttigt, jag tränar och jag dricker mycket vatten. Vad mer kan man göra? Kan jag inte bara få vakna upp en dag utan några finnar eller röda prickar i mitt ansikte, är det för mycket begärt?

Jag avskyr min näsa och jag har börjat avsky mina axlar igen. Vad är detta för något?! Jag gillar det inte ens. Jag gillar inte ens min spegelbild i spegeln längre. Inte för att jag gillade den innan heller men jag tyckte att den var okej men nu har den sjunkit långt ner. Stop stop stop! Nu skriver jag inte att jag inte gillar min KROPP, jag skriver inte att jag tycker att jag måste gå ner i vikt, kände att jag behövde påminna er om det. Min kropp i helhet gillar jag men det är bara mina axlar som jag avskyr. Och ja, avskyr är ett starkt ord men jag avskyr mina axlar och min näsa. Och ni kan skriva i princip vad ni vill, jag vill fortfarande göra en näsoperation. Hur mycket jag vill säga till mig själv att jag inte ska göra det och jag ska vara naturell men det är något som säger emot när jag tänker så. Dethär är rent ut sagt ruttet.

Kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Jag tror inte det kommer bli så mycket bloggning nu under några dagar, kanske två inlägg om dagen. Bye.

Kommentarer
Postat av: Emma Tendell

Knasiga människa, Du är jättevacker!

2010-11-02 @ 00:54:39
URL: http://tendeell.blogg.se/
Postat av: Isabel

Caroline du är originell, din näsa är jättefin och du är väldigt vacker! Vad är felet med dina axlar? Inte ser jag någonting annorlunda än hos någon annan! Va nöjd för det du fått! Jag tyckte inte heller om min näsa när jag var mindre men man får göra något av det man har, och modellandet hjälpte mig mycket! Tänk på att DU är speciell och alla har alldtid något som andra vill ha, men man kan inte få allt.. Allt man kan göra att älska det man har eller i alla fall lägga mer energi på att bry sig om det man är nöjd över än tvärtom. det finns dom som har det värre! T.ex. så såg jag en tjej med en stor utbuktnad(?) i ansiktet häromdagen, efter det lovade jag mig själv att aldrig mer klaga på en finne. Carro, du är grymt vacker, så kom ihåg det! :)



Puss o kram, isabel

2010-11-07 @ 14:39:01
URL: http://karinisabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0