Thoughts

Vad är egentligen värst? Att ens barn blir mördat eller om ens barn har mördat? Alla föräldrar säger att deras marddröm är att deras barn ska bli mördat men om det inträffar så kommer de få en massa stöd och kärlek ifrån deras nära och kära. Det går att ta sig igenom det även om det är förbaskat svårt, nu skriver jag inte att jag vet hur det är men jag kan tänka mig hur svårt det är och vilket helvete det är.

Men skulle man få lika mycket stöd och kärlek ifrån ens familj och vänner ifall ens barn har mördat? Det tror jag ärligt talat inte. Och jag tror att det är svårare att ta sig igenom att ens barn har mördat. Föräldrarna måste ju ställa sig frågan "vad gjorde jag för fel?" hela tiden och det kommer ju påverka föräldrarna dåligt på alla möjliga sätt. Jag undrar om man känner rädsla när man tänker på sitt barn i detta fallet, what if. Och skulle man kunna förlåta sitt egna barn för detta? Jag vet egentligen inte.

Jag tror jag skulle kunna leva med att mitt barn har blivit mördat men inte om mitt barn har mördat. Dethär blev en riktig tankeställare för mig. Vad tror ni är värst?



Kommentarer
Postat av: Jessika

Jag gillar tankeställare ;)

2010-11-10 @ 22:42:14
URL: http://festina-lente.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0