Pang på

Jag vill bara lägga mig i sängen och vakna tills min hy blir bra igen. Jag vill vakna utan en enda finne i ansiktet. Jag skojar inte när jag säger att jag mår dåligt över min hy, över att min självkänsla och självförtroende blir så mycket sämre för att jag har dålig hy. Jag vet att det finns personer som har det mycket värre än mig men jag kan inte hjälpa hur jag mår. Ni som vet några bra tips på hur man får bra hy, kommentera för annars kommer det bara bli en massa depp-inlägg, haha.

Nej nu ska jag sätta på min favvo. Det är så jäkla underbart att veta att du alltid finns där och får mig på så bra humör och får mig att må bra. Det är guldvärt, du är guldvärd.


Kommentarer
Postat av: Pauauauua

Ok, jag vet inte vad som egentligen funkar med det här tycker jag är bra i alla fall:



Pore strips - har du testat det? Det är typ som en klister-lapp man lägger på nästan och så drar den upp pormaskar och finnar osv.

Clerasil - använder jag varje dag två gånger om dan för att huden inte ska vara fet och smutsig.

(Världens konstigaste tips) Om du har fet hy, ta typ sura frukter och grönsaker som lime och tomat och gnid in i huden xD Det funkar faktiskt.

Mud pac-masker - gör huden len. Glöm inte att ta på halsen och nacken också.

Peeling när du duschar - när huden är varm öppnas porerna och då är det jättebra att peela, gör egen med typ lotion (TILL ANSIKTET! INTE VANLIG HUDLOTION!) eller typ...limejuice..och salt eller socker.



Aa...det var typ det jag kom på nu. Åh, en grej som är bra! När du har gjort typ peeling, tvätta ansiktet med kallt vatten - då stängs porerna.

2010-11-14 @ 15:36:09
URL: http://paulinaolin.blogg.se/
Postat av: johanna

testa att gå på ansiktsbehandling! Det kostar en del, men det är värt det. För det första får du en massa behandlingar som är bra för huden och dessutom får du på flesta ställen (fråga innan om du är osäker) en hudanalys.



Jag var på ansiktsbehandling i mitten av oktober och fick höra att min hy var väldigt yt-torr. Så jag köpte en återfuktande kräm och nu har min hy blivit mycket bättre. Men hjälp av en enda produkt. Som kostade typ 100 spänn på Kicks.



En hudterapeut är utbildad och ger (tror jag) bättre individuella råd än vad man man hitta på internet. Testa! Du kanske kan önska dig det i julklapp eller liknande. Den jag gick på kostade ca 500 kronor och var en timme lång. Då var massa ansiktsmasker, ångbehandling, massage, hudanalys och annat som ingick.



Oj. Det blev lite långt. Men ändå!

2010-11-14 @ 15:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0