Tankeställare

På bilden är systrarna Eliana och Luisel Ramos, de var båda modeller. Lägg märke till att jag skrev var, båda har nämligen gått bort av anorexia. Eliana blev bara 18 år gammal och Luisel blev endast 22 år gammal.

 

Luisels dröm hade gått i uppfyllelse, hon hade äntligen blivit modell och nu skulle hon gå en modevisning i sitt hemland. När hon gick modevisningen så vägde hon bara 44 kilo, innan så hade hon svalt laxermedel för att rasa i vikt för denna modevisningen. Hon kollapsa och dog under modevisningen. Hennes mamma, pappa och fästman såg henne falla ihop på podiet och dö. Hon bantade ihjäl sig för att bli smalare, detta hände i augusti 2006.

 

Hennes lillasyster Eliana hittade man sedan död i februari, tror jag det var, år 2007. Läkarna tror också att det beror på anorexia. Jag tycker dethär är så tragiskt, det är så jävla hemskt. Två framgångsrika modeller, två människor, dog på grund av att dem bantade ihjäl sig bara för att de ville bli mer framgångsrika modeller än vad de var. De offrade sitt liv för att bli ännu större i modellbranchen.

 

Men på ett sätt så kan jag faktiskt förstå dem. Så mycket press man har på sig att vara smal som modell så är det inte så konstigt när det går såhär fel. Men dethär är extremt. Luisel dog på podiet, hon dog. Eliana dog också, hemskt. Jag lider verkligen med deras familj.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0