Min åsikt

Jag läste på en blogg igårkväll att den nya Michael Jackson skivan är fake, det är inte Michael som sjunger låtarna. Men då måste jag få säga dethär: Jag tror att det är krävs att man har lyssnat ett tag på Michael innan man kan säga så, man kanske hör att det är inte så Michael brukar sjunga MEN om man lyssnar på hans gamla låtar så hör man att han kan sjunga på många olika sätt. Lyssna på låten Ghost och sedan You are not alone så hör man hur olikt han sjunger i de båda låtarna. Det är en otrolig talang som Michael hade, att kunna sjunga på olika sätt.

Jag tror, och jag har lyssnat på Michael sedan jag var 11 år gammal varje dag, att det är han som sjunger i alla låtar förutom Breaking News. Jag reagerade direkt när jag hörde Breaking News första gången att det inte var Michael som sjöng, jag hörde det direkt. Och tro mig, jag har inte reagerat någonting på några av de andra låtarna. Jag hör att det är Michael som sjunger.

Eftersom det inte är Michael som har släppt dethär albumet, det är Sony som har gjort det, så ville han antagligen inte släppa dehär låtarna för att han inte tyckte att de var tillräckligt bra. Och om han han hade tyckt att de var tillräckligt bra hade han släppt dem innan. Vi alla vet att Michael var en perfektionist när det gällde allting och jag kan slå vad om att han är missnöjd med en väldans många saker i låtarna. Jag tycker det är så fel av Sony på ett sätt att de har släppt dehär låtarna även om jag är överlycklig att jag sitter just nu och lyssnar på nya låtar av Michael Jackson. Jag vet inte anledningen varför de har gjort det, kanske var det för att de ville tjäna pengar. Jag har ingen aning faktiskt så den biten kan jag inte kommentera något om, bara att jag tycker det är fel. Jag tycker det är självklart att artister ska få släppa sina egna album när det är dem själva som sjunger, det ska inte ett skivbolag göra åt dem. Speciellt inte när de har gått bort, jag tycker det är respektlöst.

Det sista jag vill säga är att jag vet att om Michael själv hade fått jobba på dethär albumet så skulle det blivit ett kick ass album som skulle blivit en stor succè i världen, det är så jävla synd att man inte världen kommer få uppleva det igen. Nu måste jag sluta skriva innan jag sitter och bölar framför datorn, känner att det är pågång.



Lyssna på båda låtarna hur olikt han sjunger dem så förstår ni vad jag pratar om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0